Zakúpili ste u nás hydromasážnu vaňu? Prečítajte si, akým spôsobom o ňu čo najlepšie starať a udržiavať ju v čistote.
Ako na čistenie a ošetrovanie hydromasážne vane
Na čistenie a údržbu vonkajších častí hydromasážnej čiže vírivé vane používajte tekuté neabrazívne čistiace prostriedky.
- Na kovové časti (dýzy) používajte špeciálne prostriedky určené na leštenie zašlých kovov alebo nami odporúčané čistiace prostriedky (Laguna Cleaner).
- V prípade znečistenia vane mastnotou odporúčame denaturovaný lieh.
- V žiadnom prípade nepoužívajte na čistenie akejkoľvek časti HM kompletu: čpavok, riedidlá, rozpúšťadlá, benzíny, chlóry alebo abrazívne leštidlá.
- Na čistenie a údržbu vnútorných rozvodov hydromasážneho kompletu odporúčame dezinfekčné roztoky: napr. Vitapur, Whirpool, Dosilin, Gastrisil, Polysan.
Dezinfekcia a preplach vane
Pokiaľ nie je súčasťou hydromasážnej vane „Priama dezinfekcia – Prepláchnutie“, odporúčame vykonávať čistenie 1x za 14 dní nasledujúcim postupom:
- HM vaňu napustíme vlažnou vodou cca 5 – 10 cm nad dýzy.
- Čistiaci prostriedok nalejeme do vane – dávkovanie je vždy uvedené na etikete čistiaceho prípravku.
- Postupne zapíname a vypíname hydromasážnu vaňu celkom cca na 15 minút – postupné vypínanie a zapínanie HM systému je nutné z dôvodu rýchleho penenia vody s prípravkom. POZOR! Od čistenia hydromasážnej vane neodchádzajte, je nutná osobná kotrola z dôvodu rýchleho penenia.
- Po vypustení vane celý postup zopakujeme, ale už bez čistiacich prostriedkov.
- Týmto dosiahneme požadovanú kvalitu vyčistenia rozvodov HM systémov.
- Výrobca odporúča pri použití HM dýz a ovládania pravidelnú údržbu, tzn. po použití HM kompletu utrieť dýzy dosucha jemnou flanelovou handričkou. Predchádza sa tak pôsobeniu rôzne agresívnych vôd, ktoré sa vyskytujú vo vodovodnej sieti (týka sa to najmä HM kompletov v zlatom vyhotovení).
UPOZORNENIE: Nepoužívajte tuhá mydla - zanáša hadicové rozvody masážne vane.
Eva Auerová, autorka článku
Eva je neodmysliteľnou súčasťou spoločnosti Hezká koupelna už od roku 2017. Svoju kariéru tu začala v administratíve a komunikácii s koncovými zákazníkmi. Dnes vedie oddelenie starostlivosti o zákazníkov, kde sa venuje zaisteniu hladkého priebehu reklamácií a maximálnej spokojnosti klientov pri konzultáciách zariadení kúpeľne. Svoju odbornosť a cenné skúsenosti ochotne odovzdáva novým kolegom. Kladie dôraz na efektívnu komunikáciu a starostlivú informovanosť zákazníkov. Rada sleduje nové trendy v oblasti kúpeľňového vybavenia. Podľa jej slov by kúpeľňa mala byť nielen funkčná, ale aj oázou pokoja a relaxácie.